سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

همشهری امارات: رئیس‌جمهور اوکراین با هیات ناتو به رهبری یاپ دوهوپ شفر، دبیرکل این سازمان دیدار و درباره عضویت اوکراین به ناتو تا پایان سال جاری ابراز امیدواری کرد

به گزارش آسوشیتدپرس، در این دیدار پاپ دو هوپ شفر، از درخواست ویکتور یوشچنکو رئیس‌جمهور اوکراین استقبال کرد، اما در عین حال تاکید کرد که این پیمان نیاز به اصلاحاتی دارد.

هیات ناتو نیز در جریان این دیدار از اجرای طرح اقدام اوکراین - ناتو برای سال 2008 در مورد درخواست کی‌یف برای پیوستن به طرح اقدام برای عضویت در این پیمان تقدیر کرد.
از سوی دیگر صدها  تن از حامیان حزب کمونیست اوکراین در جلوی دفتر ریاست جمهوری این کشور جمع شدند تا علیه پیوستن اوکراین به این طرح برای به دست آوردن عضویت ناتو و ورود این کشور به این پیمان تظاهرات کنند.

شرکت‌کنندگان در این اعتصاب نتوانستند به خیابان‌ بانکوفسکی که در آن دبیرخانه‌ی ریاست جمهوری قرار دارد، نزدیک شوند. تظاهرات‌کنندگان پرچم حزب کمونیست اوکراین و پلاکاردهایی را به زبان‌های انگلیسی و اوکراینی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: عضویت به ناتو را نمی‌پذیریم .نیروهای پلیس نیز از این خیابان محافظت‌ کردند.

منبع: همشهری امارات

کد خبر 55252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز